Børnehave

BØRNEHAVE

I vores børnehave har vi børn i alderen fra 2 år og 10 måneder til ca. 6 år. Børnene i børnehavegruppen er opdelt i 2 grupper, spirer og spilopper.

Grupperne er blandet på tværs af alder. Førskolebørnene er fordelt på de 2 grupper, men samles for sig selv 3 dage om ugen.

Vi arbejder ud fra den systemiske og anerkendende tilgang, hvor vi ser og hører det enkelte barn på barnets egne præmisser. Vi forholder os åbent, nysgerrigt og empatisk til børnenes oplevelser og selvforståelse. Vi møder børnene, så de føler sig set, hørt, forstået og taget alvorligt.

• Vi prioriterer arbejdet med højtider og traditioner.
• Vi støtter og guider børnene i at indgå i sociale fællesskaber og gode relationer.
• Vi ser det enkelte barn og dennes familie.
• Vi besøger vores venner på friplejehjemmet.
• Vi holder fælles sommerfest for forældre og søskende i vuggestue, børnehave og SFO.
• Vi har en uge om året sammen med skolen, hvor vi laver forskellige aktiviteter og slutter af med et fælles motionsløb.
• Vi har læsevenner fra 4. klasse, der kommer en gang om ugen og læser for os.
• Vi har Svaler - ældre elever fra vores SFO, der kommer hver dag og hjælper til og er med til forskellige aktiviteter.
• Vi inddrager den omkringliggende fantastiske natur i vores dagligdag.
• Vi benytter os af IT – iPads som et redskab til at stimulere og understøtte børns nysgerrighed og læring.
• Vi tager på årlig udflugt til Bork Legeland sammen med de ældste børn fra Bamsebanden.
• Vi er en lille børnehave, hvilket giver os en helt unik mulighed for at få et nært og godt kendskab til alle vores børn og deres familier.

INDSKRIVNING

Indskrivning i Stauning Børnehus sker via den digitale pladsanvisning.

Ring og aftal et uforpligtende besøg hos os.

Gå til Digital Pladsanvisning

I BØRNEHAVEN TILBYDER VI

• Nærvær

• Frivillig Frugtordning – årstidens frugt og brød.

• Trygge, tillidsfulde og omsorgsfulde rammer.

• Engageret og uddannet pædagogisk personale.

• Daglig morgenmotion.

• Naturens Rige i baghaven.

• Morgenmad hver dag.

• Tæt og god dialog omkring det enkelte barn.

• En skøn legeplads med mulighed for leg i fællesskaber, fordybelse og hygge.

• Trivsel, glæde og udvikling.

• Årlig udflugt til Bork Legeland.

• Sammenhold, relationer og fællesskaber.

• Lyse og indbydende lokaler.

• Et godt, stærkt og udviklende læringsmiljø.

Læs mere om børnehaven

Vil du vide mere om børnehaven så klik på nedenstående link

Gå til min institution

Har du spørgsmål?

Vi er klar med svar til dine spørgsmål. Kontakt os via formularen, så vender vi tilbage.